San Antonio

San Antonio

Sunday, July 18, 2010

Texas-Size Spiders

So first I gotta crazy little story. So I had no idea, but apparently there are a ton of tarantula spiders here in San Antonio. In fact, this past week, Elder Vickery and I saw 3 of them! So the very first one we saw was so dang freaky. We were knockin down a street and we walk in to this porch, Elder Vickery knocks on the door and kinda turns a little bit and notices a giant tarantula sitting right behind my head just chillin on this brick wall!!! At first I totally thought he was kidding, but I slowly turned my head around and there it was, no joke but this thing was as big as my hand!! It was hairy, big, and downright scary... we took a few pictures with our little camera phone that we have (which was scary enough just tryin to get close to it), but I'm not sure if I'm gonna be able to send you any pictures of it.

But boy, I have never seen a spider so big in my entire life! I'm used to just the teeny little house spiders that we have back in Boise, haha. And then the other 2 that we saw, one was dead and one was alive - we think they were fighting - but the crazy thing is that we saw all three of these spiders in a matter of 2 days. We talked to our recent convert, Olga Ekcstein, about it and she said that she has a ton that live in her bushes in her front yard and occasionally they come out but not very often. She says that they mostly come out in the summer because of all the humidity, so we'll see if I come across any more this summer.

No comments:

Post a Comment